Ons huishoudboekje
Hieronder ziet u ons huishoudboekje. Een overzicht van alle ontvangsten en uitgaven. Wij halen een positieve kasstroom uit de verhuur van onze woningen. Deze kasstroom hebben we nodig om te investeren in duurzaamheidsverbeteringen en nieuwbouw. In 2023 was de kasstroom ontoereikend en hebben we aanvullend moeten lenen. Gezien onze forse transformatieopgave is dit ook het beeld dat de komende jaren verwacht wordt. Hiermee verslechtert onze financiële positie, maar verbetert de kwaliteit van ons woningbezit.
Ontvangsten
(in miljoen €) | |
---|---|
Huuropbrengsten | 105,1 |
Servicekosten en overige opbrengsten | 5,3 |
Verkoopopbrengst woningen | 9,8 |
Verkoopopbrengst BOG en grond | 0,4 |
Nieuwe leningen | 20,0 |
141,1 |
Uitgaven
(in miljoen €) | |
---|---|
Onderhoudskosten | 35,1 |
Personeelskosten | 14,2 |
Leefbaarheid | 1,1 |
Belastingen & verzekeringen | 4,7 |
Overige bedrijfsuitgaven | 12,1 |
Verhuurderheffing | 0 |
Rente | 13,3 |
Vennootschapsbelasting | -2,5 |
Investeringen | 75,7 |
Aflossing leningen | 2,7 |
Afname geldmiddelen | -15,3 |
141,1 |
Meer weten? Bekijk dan de volledige financiële verantwoording.
Stadlander is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). De daarbij behorende wet- en regelgeving is met 1 januari 2021 gewijzigd, waardoor we verplicht worden gesteld om onderstaand formulier inzake jaarverslag/jaarrekening dienen te publiceren op onze website. Dat formulier is hier te downloaden.